Styrets hjørne, september

Av: Admin  |  Publisert: 21. september 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Styrets informasjon til medlemmene i Larvik Golfklubb, september 2023.

Et klart tegn på at høsten er her er at vi arrangerer klubbmesterskap for alle klasser.

Først ut var klubbmesterskap for juniorer, hvor Lucas Björelind ble klubbmester.
I slutten av august avholdt vi KM for damer og herrer. Dessverre var ikke værguden på vår side søndag med betydelig nedbørsmengder, og det ble med to runder på lørdag. Herreklassen ble som tidligere år vunnet av Andreas Halvorsen. I dameklassen derimot ble det omspill mellom Sarah Schylander og Ragnhild Skilbred. Her gikk Ragnhild seirende ut, etter første omspillshull.

Noen helger senere ble det avholdt klubbmesterskap for seniorene over to runder.
I herreklassene fikk vi følgende vinnere; Michael Arvhage Senior, Kjell Thormod Hjortland Eldre Senior og Rolf Christian Thrane Nilsen Supersenior. I dameklassene; Heidi Tollevik Senior, Elaine Hoffmann Eldre Senior. Det var ingen som stilte i damer Supersenior.

Tidligere i sommer ble det avholdt klubbmesterskap Foursome damer og herrer. Dameklassen ble vunnet av Heidi Tollevik og Amalie Barner Anthonsen. Herreklassen ble vunnet av Kristofer Sargeant og Stian Moksnes Baklie.

Matchspillet Larvik Cup har kommet til finalespill mellom Jon Petter Sargeant og Fredrik Barth-Nilsen.

Her er lenke til resultatlister - Foursome, damer & herrer, junior og ulike seniorklasser.

I løpet av sommeren har vi arrangert 10 nybegynnerkurs, (VTG-kurs) som alle har vært fullbooket med totalt ca. 260 deltagere. Det gjøres en fenomenal innsatts fra Henrik og de frivillige som stiller opp og hjelper til på kursene. Stor takk til dere alle.
Vi håper så mange som mulig av de som gjennomgår VTG vil fortsette med golf og blir medlem i klubben. Så vi vil oppfordre alle til å ta imot og behandle nye golfere på en fin måte og hjelpe dem til å bli inkludert i klubben vår.

Årsfest
Som sikkert mange har fått med seg har vi invitert til årsfest den 30. september. Vi har allerede 52 påmeldte, men håper ennå flere vil melde seg på. Vi holder påmelding åpen frem til og med fredag 22. september kl. 1200. Så meld dere på. Håper mange av våre nye medlemmer vil melde seg på. Dette er ment å være en fest for å bli bedre kjent og samtidig premiere våre klubbmestere og Larvik Cup vinner. Meld dere på.

Junior-gruppen
Vi har hatt en formidabel vekst i vår junioravdeling, og vi har nå nesten 100 medlemmer som er under 19 år. Stor takk til Henrik, Marianne, Maylinn og Odd Inge. En stor utfordring i dag er å finne plass til alle på fellestreningene. Styret jobber aktivt for å se på hvilke muligheter vi har til å utøke det arealet vi har til disposisjon i dag og hvordan vi kan forbedre treningsområdene.
Sist helg arrangerte vi Narvesen Tour - regional breddeturnering for barn og unge mellom 6 og 19 år. Over 100 juniorer deltok. Av de var det 28 fra vår klubb. Dette bare viser hvor godt det jobbes i junioravdelingen. Jeg oppfordrer alle til å besøke junior gruppens Facebook-side, der finner dere mer informasjon.

Anlegg
Vi har nå nedsatt en komité som har fått styrets mandat til å utarbeide en total plan for hvordan vi kan utvikle anlegget vårt. Dette inkluderer driving range, korthullsbane, simulatorsenter og nærspillsområde.
Noe vi allerede har tatt tak i er driving rangen hvor vi så snart som mulig vil få på plass nett i enden av driving rangen, slik at vi unngår at baller finner veien inn på korthullsbanen. Vi håper dette kan være på plass i løpet av høsten. Videre vil vi oppgradere den øverste delen av rangen, hvor det i dag er en treplatting. Her ser vi for oss å støpe dekke og lage overbygde utsalgssteder. Vi ser også på muligheten av å få en fullt belyst driving range. Vi vil komme tilbake med ytterligere informasjon senere.

Dugnad

Som vi har nevnt tidligere så er vi som idrettsklubb avhengig av dugnad, ikke bare til mandagsdugnader og andre dugnader på banen. I forbindelse med de oppgaver som står foran oss når det gjelder utbedring av driving range og andre områder trenger vi hjelp for å holde kostnadene nede. I den forbindelse ønsker vi å komme i kontakt med medlemmer som kan være behjelpelig med
  • muring/støping,
  • snekring,
  • arkitekt/bygg planlegging driving range,
  • elektrisk/lyssetting på driving range og
  • alle andre som vil være med på å hjelpe klubben, slik at vi kan videreutvikle de områdene vi disponerer til det beste for medlemmene.
Administrasjon
Vår nye hjemmeside har blitt lansert. Den er fortsatt under utvikling, men slik den fremstår i dag håper vi at den er enklere å finne frem på! Her kan nevnes noen funksjoner som dere finner oppe i høyre hjørne: Status: her finner dere nyttig informasjon om åpningstider, banestatus, bilbruk etc.  Enkel tilgang og pålogging til GolfBox. Megameny som gir en fin oversikt over all menypunkter. Kom gjerne med forslag til forbedringer.

Vi har tidligere informert på vår hjemmeside at det vil bli endringer i administrasjonen da vår daglig leder Bjørn og Maureen begge har sagt opp sine stillinger. Styret har startet prosessen vedr ansettelse av ny daglig leder og vil i løpet av kort tid lyse ut stillingen. I perioden frem til disse posisjonene blir dekket, vil styret påse at de administrative funksjonene blir ivaretatt på en forsvarlig måte.

På vegne av styret
Geir Abel Ringdal